staffedoggblogg

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Sofie Pettersson - 20 februari 2015 17:56

Skönt med fredag efter en tung vecka på jobbet. Nu blir det äntligen lite vila.....eller hm, typ. Ingen sovmorgon på lördag för då ska det tränas med Bonne. Men söndag då så! 

                                                                                   

I veckan har vi kört på med lite korta träningspass varje dag. Har bla. återupptagit "klossträningen" lite. Det var inget som hundarna hade glömt. Ska dock börja träna dem att gå till höger också på klossen, inte bara till vänster. Dax att träna lite mer högerhandling inför avancerad klass i rallylydnad. Mycket av det kommer ändå gratis eftersom vi också håller på med rallymix. Där är det ju högerhandling redan från början.

 

Förutom det har Wilson påbörjat träning för "sändande till kon". Det har gått över förväntan. Han är inte alltid så dum. =)

 

Leia har fått träna en hel del på att backa nu igen. Både vid sidan, och ifrån mig. Inga problem, som vanligt. Hon har också fått köra en hel del "fjärrdirigering".

 

På onsdag har vi fått en ny tid till hundfysio. med Leia. Det blir intressant att höra vad hon säger, och om hon har några nya förslag på övningar.

 

I helgen hoppas jag återigen på fint väder med lite sol! Ser inte lovande ut eftersom det varit så grått nu i flera dagar. 

 

Om ingen märkt det så har jag precis lärt mig göra fotokollage(är helt teknikefterbliven). =)

Fredagsmys:

  

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards