staffedoggblogg

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Sofie Pettersson - 21 februari 2015 16:15

Jag var riktigt trött i morse när klockan ringde vid 7. Men det var bara att masa sig upp. Måste ta hand om hundarna ordentligt innan jag åker till stallet. Åkte väg till Runö och gick en promenix i skogen. Vädret var inget vidare idag heller: grått! =/

 

Leia får gå i flexi så hon har mera frihet, men samtidigt har man lite kontroll om de börjar busa. Wilson får vara lös. Nu är snön borta igen. Gick mycket offroad så hundarna får mjukt, varierande underlag och får lyfta ordentligt på benen. Det behövs för att bygga muskler.

 

Leia:

 

Wilson:

 

När jag kom hem från stallet var vädret lite finare, nästan sol. Packade in djuren i bilen och åkte till Öbk. Gick först en promenad. Många ute idag, både människor, hästar och hundar.


Gjorde en sökruta med godis i skogen. Lite nosarbete:

 

Tränade lydnad på klubben en stund samt det obligatoriska: agilityslalom.

Min granne Agnes hade privatlektion för en kvinna med sin schnauzer samtidigt. Hon behövde hjälp att träna hundmöten. Självklart ställde jag upp på det. Perfekt! Bra träning för mina små hundar också. De skötte sig utmärkt.

Om de flesta bara kunde träna lite kontakt vid hundmöten så skulle man nog slippa mycket utfall. Jag ser alla möten som träning. Ju fler desto bättre. När man är ute med hunden så är det fokus som gäller, inte prata i telefon och annat. Visst man kan inte alltid vara på topp, men hundarna måste tycka att det är roligt att gå ut med sin förare. Nu på vintern tycker iallafall jag att det är  jobbigt att gå ut ibland. Det märker hundarna direkt. =) När man inte är med i matchen så att  säga..

 

Imorgon blir det som vanligt på söndagar: viltspår!

 

 

 

 

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards