staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 april 2015

Av Sofie Pettersson - 1 april 2015 06:14

Godmorgon!

Precis inkommen från morgonpromenaden längs kanalen. Nu är det vår. Oj, vad fåglarna kvittrade.

Fortfarande kallt ute men förhoppningsvis inte så länge till.


Andra vårtecken är almanackan som snabbt fylls på. Jag är anmäld till två kurser, hundträffar och diverse tävlingar.

Senast igår anmälde jag till en ny tävling: lydnadsklass 1 i Vallentuna. Det blev inte med den tilltänkta lydnadshunden Leia. Eftersom hon fortfarande är under rehabilitering så blev det istället  Wilson. Hur tänkte jag nu? Jo, jag tänkte det är bara ett test. Jag vet att han inte alls kan alla moment (speciellt inte apporteringen) men det kan vara bra att checka av ändå.  Föressten så börjar vi på lydnadskurs nästa vecka och då har vi ju hela två träningstillfällen på oss att bli klara! Det går säkert.

                                                  
          

Nejdå, men jag har inga krav alls på Wille. Jag förväntar mig inga stordåd, utan det är bara träning. Det har ju visat sig gå bra förr.


Längs kanalen nu imorse:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards