staffedoggblogg

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Sofie Pettersson - 11 april 2015 19:24

Idag bar det iväg till Bro-Håbo för tävling i rallylydnad. Wilson startade 2 gånger i fortsättningsklass och Leia startade en gång i nybörjarklass. De var på topp!

 

Wille var  övertaggad, men lyckades ändå med två kvalificierande resultat. 94 resp. 86 poäng!

Han är lite mer som en tickande bomb utomhus precis som jag trodde. Men jag är ändå superglad över hans insatser idag. 

Leia briljerade som vanligt, men ett dåligt misstag av matte kostade -10 och resultatet blev 86 poäng. Surt! Dumma mig! Jag glömde bort att springa mellan sista skylten och målet. Typiskt, detta kommer irritera mig ett tag.... Hunden var grym iallafall! 


Allt flöt på bra och när klockan var ett var vi klara med våra rundor. Sedan gick det sämre.... Vi väntade och väntade och väntade..........på prisutdelningen.

Efter många timmar var det fortfarande inte i närheten av klart. Så när protokollen kom ut i en pärm så letade jag rätt på mina,  och sedan åkte vi hem! Jag vet alltså inte vilka placeringar vi fick ännu. Det får jag kolla sedan på nätet. Vi hade inte tid att stanna längre. Tråkigt!

Hade det inte varit för all onödig väntan så hade dagen varit toppen!

 

Nu kommer bilder från dagens tävlingar:

 

Wille i Fortsättningsklass B:

     

Här får vi en bris(bristande samarbete) -1poäng. Det syns,han kollar på något helt annat:


 


Leia, Wilson och min snälla syster Lena som hjälper mig:

 

Att det alltid ska vara så svårt att få till en bra bild där alla tittar i kameran...... =)


 

Jippi! Tre kvalificerande resultat av tre möjliga:


 

  

Leia erövrade titeln: RLDN

 

Wilson erövrade titeln: RLDF

 

En lyckad dag, men helt slut blev man:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards