staffedoggblogg

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Sofie Pettersson - 8 april 2015 06:29

Igår kväll var jag och hundarna på kurs för Agnes Mohlin i tävlingslydnad. Oj, oj nu har man ännu mer att träna på... =)

Första gången var det mest teori, men sedan är tanken att man går igenom två moment  varje gång. Igår var det "fritt följ" såklart, och sedan "läggande".

Jag har ju alltid tyckt det är roligt att träna lydnad, men aldrig riktigt tänkt på vad jag gör. Nu när det är dax att börja tänka och att lära in momenten helt från grunden.  Då blir det massor att slipa på!

Lite dålig timing att lydnadshunden Leia ska opereras på måndag och antagligen missar resten av kursen. Wilson får hoppa in som vikarie. Det kanske är bra i och för sig. Då lär han sig ordentligt.


Idag får hundarna vilodag för jag ska till stallet och ta hand om Bonne. Passar bra med träning igår och imorgon.

Imorse gick vi en promenad i skogen:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards