staffedoggblogg

Alla inlägg den 27 april 2015

Av Sofie Pettersson - 27 april 2015 06:10

Igår var jag och Wilson på månadsträff hos Eva Sognevik i Frösunda. Jättetrevligt som vanligt! Jag tror det var 16 hundar med igår. Stämningen var ovanligt bra. Det märktes på den fria leken när Wille var lugnare än han brukar. Han var kopplad iallafall.


Några nya hundar var med bla. en staffe-blandis som Wilson verkade gilla.

Det är intressant att se hur han reagerar på olika hundar. En ny stor tik(Bracco Italiano) som var med ville gärna nosa på Wille. Det tyckte han INTE var kul. Däremot en stor,ung Berner-hane som är ganska på bryr han sig inte alls om. Han utgör väll förmodligen inget hot.


Hunden var helt slut efter träffen som höll på mellan 11 och 14. Nu får han vila ett tag så på tisdag blir det jag och Leia som går på tävlingslydnadskurs. Hon och jag tränade ett pass lydnad igår. Det gick bra. Nästa gång är det Leia som ska tävla..


Glömde bort att fota på hundträffen så det blev några tråkiga bilder  när vi tog en paus:

   

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards