staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Sofie Pettersson - 1 maj 2015 19:22

Det blev ingen sovmorgon idag heller för det var dax för agilitytävling. Jag anmälde Wilson till den lätta  hoppklassen på Waxholms bk. En mysig liten klubb som vi aldrig varit på innan.

 

Som vanligt på agilitytävlingar så blir det väldigt livat och det är ju inte Willes favorit. Flera hundar drog från banan under sina lopp och det blev  till och med bråk vid ett tillfälle. Sådant gör mig ännu mera nervös!

Wilson skötte sig iallafall utmärkt och tog sig runt banan utan att bli diskad. 15 fel fick vi. En rivning och två vägran. Jag tror den ena var vid ett hinder där jag var för otydlig med att visa honom vart han skulle. Andra vägran var vid en tunnel när han blev osäker på om han skulle in där eller inte. Annars gick det jättebra. Jag är supernöjd med Wille!

 

Efter loppet gick vi en promenad i skogen i Waxholm för att varva ner efter stresspåslaget som blir.

 

När vi tävlat klart så fick Wilson sova ett tag till slalomkursen på eftermiddagen som också var idag. Under tiden gick jag och Leia hem till min syster Lena och kollade på deras nya altan.

 

Imorgon ska det tävlas igen , men den här gången i rallylydnad. Vi ska till Roslagens bk. Skönt att båda hundarna är i samma klass nu.

När jag druckit upp min kopp kaffe så är det tid att börja packa igen...Det är mycket nu!

                                                                              

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards