staffedoggblogg

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Sofie Pettersson - 27 maj 2015 20:01

Det är snart dax för flytt! Tjohoo! Snart är det juni och då är det bara 10 dagar kvar. Äntligen ska man få egen tomt. Som jag har längtat.

                                                  
                   

Jag känner mig stressad. Det är mycket som ska fixas. Det här med att flytta lär jag inte göra om inom de närmsta 10 åren (minst). Men snart så är allt klart..


I måndags var jag i stallet så då blev det vilodag för hundarna. Igår blev det ett klickerträningspass på kvällen och förutom det bara vanliga promenader.

Leia får gå 20 minuters promenader nu, men inte mer förän vi ser vad som händer när hon slutat med rimadylen. Håll tummarna att det går bra...

Det är så jobbigt när man måste gå ut med dem i omgångar. Vi som änligen hade kommit igång helt igen. =(


Eftersom Wilson behöver extra motion så träffades jag och Zandra nu ikväll för en längre promenad. Det var första gången som Wille och hennes nya hund Andy träffades. Gick bra tycker jag. Men vi får gå tillsammans x antal gånger innan de får hälsa på varandra. Det är schysstast så för Wilsons skull, han gillar ju som bekant inte främmande hundar utan behöver lång tid på sig.  Det vore kul om han kan få en till kompis som han kan leka med.


I helgen är det tävling igen. Får se om jag ställer upp eller inte. Det  ska tydligen bli regnväder. Är det lika som sist så tror jag att stryka sig är det bästa. Får se hur det blir med det...

Min roliga slalomkurs är också nu på lördag. Ska försöka träna åtminstonde en gång till innan dess!

 



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards