staffedoggblogg

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Sofie Pettersson - 14 maj 2015 18:50

Idag har vi varit i Märsta och tävlat fortsättningsklass i rallylydnad. Nervöst som vanligt. Jag fattar inte att det aldrig går över...

Gick kanon iallafall! Jag är så nöjd med mina hundar som var så duktiga. 

 

På väg:

 

 

Wilson startade som nummer 1 och lyckades skrapa ihop hela 92 poäng! Duktig kille! Lite svårt vid 8-ans frestelse som idag var två burkar med makrill i tomatsås. Många hundar som tyckte det luktade smaskens!


Leia var lika duktig hon. Tyvär blev det ett litet missförstånd vid ligg-skylten. Hon satte sig först innan hon lade sig så det blev -10. Vi fick ändå 87 poäng! Den här gången var jag noga med att förbereda henne inför hoppet så det gick galant. Hon fick till och med för mycket fart så hon tänkte springa rakt till frestelsen. Som tur var valde hon att lyssna på sin matte i sista sekund..


Eftersom det var agilitytävlingar samtidigt så har Wilson nu äntligen blivit inmätt av en domare. Skönt, för då slipper vi tänka på det nästa helg när det är dax för debut i officiell tävling. Domaren mätte honom till 43 cm (medium) så jag är jätteglad. Han är ju precis på gränsen mellan medium och large.

 

Wille väntar:

 

Leia laddar:

  

Lagbild:

 

 

En minst sagt lyckad dag!

 

Team Staffedoggblogg tackar alla för hjälp och trevligt sällskap!

                                                                        

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards