staffedoggblogg

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Sofie Pettersson - 17 maj 2015 14:37

Hela natten har det regnat. Det har jag hört eftersom jag varit vaken. Grannen hade fest och jag skulle upp klockan 6. Tack så mycket (igen)! Ska bli skönt att slippa att någon annan stör ens sömn när vi flyttar till huset!

 

Idag var det lydnadsklass 1 på Roslagens bk. för mig och Leia. Jag var lite tveksam till att åka eftersom mina hundar hatar när det regnar, men när jag åkte hemifrån så duggade det bara. Det gjorde det inte sedan. Det vräkte ner! Ni vet sånna där jättedroppar...  =/

 

Leia ville naturligtsvis inte ligga ner ute så det blev nolla på läggandet under gång. De  andra momenten gick faktiskt riktigt bra, förutom kanske linförigheten som blev en 7:a. Hon segade efter en del. Annars hade vi både 10, och 9,5:or så det var bra.

Platsiggningen var sist. Jag trodde inte att hon skulle lägga sig ner överhuvudtaget, men det gjorde hon. I 10 sekunder ungefär, sedan satte hon sig upp. Det blev en nolla för hon flyttade sig tydligen också. Synd!

Summering: gick bra förutom momenten som innehöll ligg i spöregn. Inget för staffar...  =)

Det var inte bara Leia som tyckte det var hemskt ute. Av 13 hundar så var det bara en enda som fick ett förstapris(!).

 

Leia vill hem till soffan efter flera timmar i spöregn:

 

 

Igår var det däremot härligt väder. Då var jag och Susanne ute med hundarna i 2 timmar. Axa har blivit uppflyttad till "högre spår" så igår tränades det "uppletande". Wilson fick pröva att leta efter 2 leksaker i rutan. Det var första gången. Först förstod han inte riktigt vad han skulle göra, men sedan trillade poletten ner.

Efter långpromenad, lite träning och lek så var djuren trötta och nöjda.

 

Förhoppningsvis så blir det bättre väder imorgon så vi kan vara med på rallyträning på klubben.

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards