staffedoggblogg

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Sofie Pettersson - 23 maj 2015 13:20

Upp klockan 6 för idag var det dax för första officiella agilitytävlingen för mig och Wilson. Vi åkte till Väsby Bk. för att starta agilityklass 1 och hoppklass 1. Målet för dagen var att ta mig runt banan med en hund som lyssnar, och att klara ett av de två loppen utan att bli diskad.


Som vanligt på agility så tycker Wille att det är stressig stämning. Han skötte sig bra i flera timmar men i slutet blev han nog för trött.. Inga incidenter som tur var och han höll sig på banan i båda loppen. Puh.

Skönt att Helena och Noppe  var med för då kunde vi hjälpa varandra.


Väntar på första starten:

 

Först körde vi hoppklass 1. En hel del fel blev det såklart men ingen disk! Wille rev hinder idag, han tittade nog för mycket på mig istället för hindrena. 10 fel på hinder och en vägran+ lite tidsfel blev sammanlagt 18 fel. Jätte nöjd är jag! Han var duktig.

 

Agilityklassen gick också bra. Hunden var duktig iallfall, men matte fipplar för mycket med handlingen och orsakar onödiga fel..

Här blev det också 10 fel på hinder, 1 vägran och så  tidsfel.

Lite nervös var jag för gungbrädan, han brukar springa på den med för hög fart. Den gick bra. Däremot så hade han för bråttom ner för A-hindret och snubblade och ramlade efter. Gick bra ändå, ingen skada skedd.

Han skällde på mig när jag var för otydlig med att visa vägen. Haha. Måste bättra mig till nästa gång och träna mer!


Skönt med buren. Ett mycket bra inköp:

   

Wilson lyssnade bra idag! Jag är jättenöjd med honom. Behövs bara lite mer träning. Jag måste lära mig byten och sånt, och sedan måste vi nöta på slalomet förstås. Snart har vi egen tomt och då kan vi träna på det hemma. Vänta ni bara!

                                                  




                            

Noppe och Wille. Duktiga grabbar på officiella debuten:

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards