staffedoggblogg

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Sofie Pettersson - 4 januari 2015 13:18

Vad hände?! Tävlingen idag gick låååångt över förväntan.

Wille gjorde sin bästa runda någonsin. Det var debuten i fortsättningsklass, och dessutom med massa störningar på Kistamässan. Wohoo! Jag är superglad!

 

Jag var som vanligt jättenervös. Har knappt sovit alls i natt. Kvart i fem gick jag upp. Men det var det värt!

Jag konstaterar nu att Wilson tycks gå mycket bättre inomhus. Han gjorde inga konstigheter alls som han brukar och han lyssnade bra. 95 poäng skrapade vi ihop. Helt otroligt. Hamnade därmed på pallplats med en tredjeplacering.

Domarens kommentar: snyggt jobbat med en så energisk hund.

Ihärdig träning har lönat sig, så idag för första gången klarade han "stå" utan tio minuspoäng!

 

Vi hade i och för sig tur att våran klass var så tidigt på morgonen. Vi var klara precis innan agilityn började och innan allt folk började komma. Men jag lovar, det var tillräckligt med störningar ändå!

         

Bästa Wilson! Idag är han dyr!

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards