staffedoggblogg

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Sofie Pettersson - 12 januari 2015 18:56

Måndag betyder träning för Leia.

Det var jobbigt idag med 2*11 minuter på watertreadmillen varav 10 minuter i trav. Fy vad hon tycker det är tråkigt att träna. =) Med tanke på hur tungt det är att gå nu ute i snön så kan jag ju tänka mig hur jobbigt hon tycker det är att springa på vattenbandet. Mjölksyra deluxe!

 

Eftersom hon hittills inte blivit halt en enda gång så har vi nu fått lite friare tyglar. Alla promenaderna får ökas upp till max 30 minuter. Tjohoo! Såklart får man hålla koll ordentligt om hon visar några tecken  på att bli sämre. Då får man backa. Det är inte troligt eftersom det gått så himla bra. Kul!

                                                  

                       

Det här betyder att vi kan promenera sammanlagt 1,5 timmar per dag. Sorgligt nog är det förmodligen mer än vad många andra friska hundar får göra på en hel dag.

 

Om allt går bra i veckan så ska Leia få börja med viktmanschetter nästa gång. Spännande!

 

 Snälla ta mig härifrån! Leia på watertreadmill:

   

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards