staffedoggblogg

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Sofie Pettersson - 16 januari 2015 18:26

Vad är detta för en vinter som kommer och går? Snö,inte snö,svinkallt och plusgrader. Kan den bestämma sig! Går knappt att gå ute för att snön som nyss kom har blivit till is. Suck.

Jag har iallfall varit noga med Leias promenader. Tre halvtimmar per dag. Man vill ju lixom komma vidare...

 

När det är sånt här tråkigt väder ute får man träna mera inne. Vi brukar tex. göra sökövningar inomhus. Jag väntar med hundarna på toan medans sambon gömmer burk med godis någon stans i lägenheten. Jag vet alltså inte var så då kan jag inte påverka hundarnas jobb. Sedan får en i taget söka. Det tycker Leia och Wille är jättekul.

 

En del trickträning har det blivit också. Med Leia håller jag på att finslipa lite detaljer på att "backa".

Wilson fortsätter träningen med tasstarget. Jag har också återupptagit apporteringsträningen lite igen. Testar en annan metod den här gången. =) Skam den som ger sig!

Dessutom borde båda hundarna bli experter på "fjärrdirigering" när som helst. En av Leias rehabövningar är ju "sitt-stå" så det tränas flitigt.

 

Tävlingen som jag har anmält båda till i februari har sista anmälnigsdag idag. Hittils är 49(!) anmälda i Wilsons klass och 84(!) i Leias. Det är helt galet. Bortlottning kommer det bli. Man har väll ingen tur som vanligt så det blir antagligen ingen tävling. Jag hoppas iallafall!
 
Äntligen är det helg så nu får man komma ut lite i ljuset igen. Härligt! Gud vad jag längtar till våren...
 
Rolig bild på Wille från Kistamässsan. Ser ni kycklingen? Mycket mun...
 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards