staffedoggblogg

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Sofie Pettersson - 13 november 2014 18:03

Idag ringde jag till kliniken och frågade lite om hur man gör egentligen med betalningen efter operation. Det är ju inga småsummor vi snackar om här direkt.

Hon sa att direktreglering mot försäkringsbolaget är inga problem men se till att ringa dit och kolla upp att försäkringen verkligen täcker operation... Så det gjorde jag. Nu vill jag bara gråta.

 

Om hunden är äldre än 4 månader vid nyförsäkringen så täcker inte försäkringen kostnader över 3000 som leder fram till diagnos. Räknas artroskopi till det? Säkert!  Vi fick Leia när hon var 5 månader! Jag vet inte om jag fattade rätt?! Han sa att veterinären ska ringa innan operationen så kanske de kan reglera kostnaden. VAFAN!! Det kan inte vara sant?!

 

Här sitter man och betalar många tusen om året och så täcker det ändå ingenting?! Som sagt: jag hoppas verkligen att jag har missförstått någonting nu.
 Visst, vi hade ändå räknat med att betala en stor del själva, men inte allt! 

                                                  
                            

Självklart kommer vi att göra det här ändå. Hoppas på det bästa och att artroskopi räknas som en sak, och korsbandsoperation som en annan även om det utförs under samma narkos. Fortsättning följer på detta....

 

För att glömma det tråkiga ska jag och Wilson snart åka till Domarudden och möta Susanne. Det blir en springrunda. Just nu känner jag mig för trött, men jag piggnar till snart när vi är på väg!

Imorgon är det äntligen fredag!! Jippihoo!

                     


                       

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards