staffedoggblogg

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Sofie Pettersson - 19 november 2014 19:03

Igår kväll var jag och Wille första gången på våran trickkurs. Kul såklart!

Egentligen skulle vi vara ute men det är för lerigt på planerna så vi var inne i klubbstugan.

Lite trångt tyckte Wilson, och för livat också! Han fixar inte riktigt sånt. Men det vet jag om så det är bara att gilla läget och köra ändå. Han måste ju kunna uppföra sig iallafall.


Det var en hund som han visst inte tyckte om. En bostonterrier. Jättesöt! Det var ömsesidigt för de betedde sig likadant båda två. Ingen ville att den andra skulle komma för nära.

Jag blir riktigt trött på Wille när han är sådär stirrig. Han är ju lättstressad och visar inte upp sina bästa sida i de lägena...

Hur som helst så fick vi mycket nya tips på trick. Vi gick igenom hur man lär in olika trick, samt hur man jobbar bort hjälperna tills det funkar med bara kommando. Nyttigt när någon kan säga vad man gör för fel, och när man rättar till sig själv så bara funkar det!


Wilson har ju inte varit så öppen innan för sån här typ av träning innan men nu börjar det lossna.

Jag hade ju tänkt att gå med båda hundarna men nu får jag anpassa mig efter bara Wille.

Ett roligt trick som jag inte har tänkt på innan var att han ska gå mellan mina ben fast på min fötter. Det hade visst hunden naturlig fallenhet för.


Roligt och bra med en ordentlig aktiveringsdag i veckan för Wilson nu när Leia behöver så mycket extravård.


Idag har vi tagit bort plåstret från operationssåret. Såg bra ut tycker jag.

Hon går redan fullt ut på benet idag. Det står i papprena att de flesta stödjer på benet efter 3-5 dagar. Hon går ju nästan bättre än innan.

Naturligtsvis ska inte allt vara bra utan nu har vi fått andra problem istället. Leias mage är inte helt ok. Nu får vi ge henne canicur ikväll och sedan skippa rimadylen imorgon vid frukosten. Blir det inte bättre av det så ska jag ringa tillbaka till kliniken. Suck! Snälla gå bra....


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards