staffedoggblogg

Alla inlägg den 23 november 2014

Av Sofie Pettersson - 23 november 2014 18:20

Idag var det finväder. Soligt och lagom varmt. Första gången på hela månaden med sol känns det som. Härligt!

Naturligtsvis har vi varit ute mycket idag också. På min och Willes morgonpromenad mötte vi Jossan,Hampus och Linus. Trevligt!

Senare blev det en promenad hem till min syrra på fika.

Flera korta rundor med Leia också. Känns som man inte gör något annat än att ta hand om djuren...  =)

Jag har ju 1000 icke hundrelaterade grejer attt göra också! Har iallafall hunnit med några av dessa idag.

 

Imorgon har jag stall-kväll så då blir det vilodag. Det gör inget för på tisdag är det trickkurs igen, och ikväll ska jag träna inför den. På onsdag är det dax för Leias första rehab så då får hon också göra någonting "kul". =)

 

När en hund har korsbandsskada så är det typiskt att den sitter med utåtvinklat knä. Syns tydligt på den här bilden:

 

En annan sak är att hunden inte står med hela tassen i golvet utan bara tårna. Det har Leia gjort i flera veckor innan operationen, nu står hon med hela tassen i golvet igen.

 

Leia har opererats med TTA-metoden( Tibial Tuberositi Advancement). Man har rensat upp i leden och sedan stabiliserat knät med ett titan-inplantat. Så här fint ser operationssåret ut nu:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards