staffedoggblogg

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Sofie Pettersson - 22 november 2014 18:51

Jag älskar lördagar! Först har man sovmorgon,så är man ledig hela dagen och dessutom en dag till med sovmorgon. Bästa!

                                                  
                              

Idag har vi varit ute mycket. Wilson och jag tog en lång promenad i morse. Leia får ju gå 4-6 gånger per dag så på helgen blir det sex små rundor.

Lite småträning inne har det blivit också. Har googlat lite på aktiveringstips när man inte får röra sig så mycket. Man får ju hjärn-torka. Hittade en bra grej ungefär som specialsök. Ska testas någon dag. Specialsök är när man lär hunden att markera en speciell doft t.ex kaffe. Berättar mer om det senare när jag haft tid/lust att testa.

Snart blir det en lång kvällspromenix med Wille.

 

Idag har jag varit i stallet och motionerat Bonne. Mysigt som vanligt. Vädret var inte så speciellt roligt idag, men ändå är det värt det att vara ute i flera timmar. De som inte håller på med hästar och hundar fattar inte vad jag menar!

                                                  
                     

Leia blir piggare och piggare för varje dag som går efter operationen. Nu vet jag att det är normalt att svullnaden från knät ramlat ner till hasen. Det är så skönt när man har bra kontakter. Tack snälla veterinärassistent Lena! Slapp man ringa och fråga om det också.

 

Finns mycket trevligt att spana på längs kanalen. Rådjur mötte vi också imorse. Wille kollar in änderna:

 

Bonne:

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards