staffedoggblogg

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Sofie Pettersson - 25 november 2014 21:04

Ikväll har jag och Wille varit andra gången på våran trickkurs. Kul såklart!

Om det inte vore för en incident så var han perfekt. Han backade in i en annan hund och då blev han arg på den. Inte ok! Hatar när han gör så, men samtidigt vet jag ju att han inte vill ha närkontakt med hundar som han inte känner väl. Förutom det var han riktigt duktig idag faktiskt.

 

Vi påbörjade flera nya trick bla. skaka på huvudet. Det har jag inte tränat på innan. Bra tips på inlärningen. Man gör ungefär såhär: sitt framför hunden med godis i båda händerna, när hunden duttar på ena handen för att få godis så belönar man ur andra handen. Resultatet blir att hunden vänder huvudet mot andra handen för att ta emot godiset. Höj kraven genom att hunden sedan måste dutta på först höger sedan vänster hand, och ge sedan godis ur första handen osv....

Bra trick som jag kan lära Leia nu också när hon vilar! Perfekt!

                                                  
                             

Ett annat nytt trick vi började med var att hunden ska backa runt mig. Ytterligare ett var att stoppa nosen i en mugg. "Stå" tränade vi också. Bra eftersom Wilson håller på och tränar det inför rallylydnaden. Fick nya tips på det som jag inte tänkt på förut. Bra!

 

Kursen är jätterolig. Jag älskar att träna trick. Dessutom är det precis vad Wille behöver: bli riktigt trött!

 

Imorgon är det återbesök med Leia för stygntagning och rehab. Ska bli spännande och höra vad de säger! Berättar mer om det sedan...

 

Wilson före kurs:

 

Efter kurs:

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards