staffedoggblogg

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Sofie Pettersson - 2 oktober 2014 18:15

Den här veckan har gått fort. Imorgon är det redan fredag! Nice!

Vi har en lugn helg att se fram emot utan så mycket inbokningar(förutom rallymixkurs och dressyrtäning med Bonne då förstås). Annars blir det lugnt! Tror jag iallafall..

 

Idag tycker vi oss ana en svag hälta på Leia. =/  Nu får vi minska på motionen igen.Hon var ju rätt busig igår,kanske hände det något då? Som sagt är det jättesvårt att hålla en hund lugn. Hon är så pigg!

Det är ju återbesök till veterinären på måndag. Få se vad han säger då. Förhoppningsvis har det gått åt rätt håll så vi kan börja med rehab. Jag hoppas verkligen det.

 

Vi har tränat lite tricks idag. "Skäms" och "backa".

Wilson får fortsätta att träna lite varje dag på "håll apport". Det går inte fort framåt där inte! Så fort jag höjer kraven en aning så tycker han att det blir obehagligt och går där ifrån. Jag har frågat experterna om tips. De  tror bara jag ska fortsätta likadant och ge det lång tid..

Han håller i pinnen men släpper den direkt. Skulle vilja få honom att hålla kvar en sekund iallafall. Ja,ja det är bara att traggla vidare.

 

Bilder från idag:

   

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards