staffedoggblogg

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Sofie Pettersson - 11 oktober 2014 18:49

Jag älskar lördagar! Det är bästa dagen på hela veckan.

Började med en morgonpromenad i skogen med båda hundarna. Mysigt!

Leia får äntligen gå i skogen igen. Gick i mossa och blåbärsris så hon får lyfta på benen och sakta börja stärka upp sina muskler som hon tappat. Det är ett alternativ istället för vattenrehab.

 

Vid 10 åkte jag och Wilson mot Frösunda. Dax för årets sista hundträff. Vädret var perfekt.

Idag var det ca 15 hundar med. De flesta har vi träffat förut, men ett par var nya.

Vi gick en tre timmars promenad i skogen och på fälten, och då och då blir det diverse övningar. På mitten blir det fika så hundarna får vila.

Wille fick vara kopplad idag under "fria leken". Det är några hundar med som han tittar lite på och jag vill inte ha några bakslag i socialträningen nu när det går så bra. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Han blir väldigt uppstressad när de andra leker och har kul. Några av de större hundarna (border collies) springer otroligt fort förbi. Då tycker han det blir lite obehagligt.  Samtidigt är det ju bra om han kan lyssna på matte ändå fast det händer massor runt omkring.

 

Hundträffarna är jättetrevliga och det är bästa träningen för min lilla Wilson. =)

 

När jag kom hem så var jag bara in en snabbis  och bytte hund. Jag och Leia åkte till klubben. Gick en promenad, och tränade lite efter det. Gick bra som vanligt. Det enda man kan klaga lite på är väll att hon är ganska seg. Men det har hon ju alltid varit.

Tränade extra på "ställande" och "läggande". Nöjd med det! Visst, hon kanske tar några steg men det gör mig ingenting.

Tränade lite på "rutan" också. Gick ganska bra. Det är bara fortsätta likadant.

Apporteringen däremot går som en dans! =)

 

Snart blir det en kvällspromenad. Efter det ska jag försöka ha lite hundvård(kloklippning och sånt). Det var ett  tag sedan. Min veckoplan har spruckit på sista tiden..

 

Bilder från dagens månadsträff i Frösunda:

     

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards