staffedoggblogg

Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Sofie Pettersson - 4 oktober 2014 18:33

Morgonen började med en skogspromenad med Wilson. Leia fick en kort promenad när vi kom hem.

Efter det åkte jag till stallet. Red,fixade och donade. Klockan var redan ett när jag var klar där.

Käkade en macka, packade in djuren i bilen och åkte sedan till hundklubben för lite träning.

 

När jag kom dit så visade det sig att det var Österåkers hundungdoms KM idag. Jag kom precis när de körde rallylydnaden.

Tränade lite med mina hundar mellan varje ekipage. Man vill ju inte störa lixom.

När rallyn var slut så trodde jag att allt var färdigt, men det var det inte. Då var det dags för lydnaden.

En frågade om jag inte ville vara med? Nej, det vill jag inte! Men när jag funderade ett tag så ändrade jag mig. Det var inte alla moment med. Apporteringen var inte med så då bestämde jag mig för att testa med Wilson. Och vet ni vad? Det gick bra!

 

Momenten som var med på lydnaden var: platsliggning,linförighet, hoppet, inkallning + ett valfritt moment från Lk 1. Jag valde läggande under gång.

 

Jag tänkte: må det bära eller brista. Men Wille var på sitt bästa humör. Han gjorde riktigt bra ifrån sig. Jag blev jätteglad!

Jag är ju inte med i Öhu så jag var ju "utom tävlan". Det var bra för mig att testa lydnaden. Kul!

 

Protokollet fån dagens tävling i lydnad:

   

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards