staffedoggblogg

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Sofie Pettersson - 18 oktober 2014 16:33

Det här har varit en heldag enbart i hundens tecken.

Började i morse med en promenad på åkrarna vid Runö.

Sedan var det dax för tävling i Vallentuna.

Efter det  packade jag in Leia i bilen, åkte till klubben och tog en promenad+tränade lydnad.

Nu sitter jag och vilar en stund i soffan. Idag har jag varit ute så det räcker. Har precis tagit ett bad. Jag frös ända in till skelettet!

 

Idag var INTE Wilson på sitt snällaste humör. Han var jätteduktig när vi värmde upp men sedan när vi var inne på banan så blev han övertaggad och alldeles för busig. Det beror naturligtsvis på min nervositet. Han är känslig för det!

Han hoppade för mycket idag.Nosade en del också.  Inte slapp vi undan "sitt-stå-skylten" heller! Förutom det tog han avsats på skylten och hoppade runt i "tysksvängen" . Haha.

Resultatet blev ändå 63 poäng vilket egentligen inte är allt för dåligt. Vi har ju legat på mellan 73-79 poäng varje gång. Så mycket sämre är det ju inte. Men man kunde ju önska att han var lite snällare ibland.

Vi hamnade på en 15:e plats. Inte så illa pinkat.

 

Det var ovanligt många staffar med på tävlingen idag. Jag såg säkert 6 stycken. Det var roligt.

Flera kom fram och sa att jag har en fin och trevlig hund idag också. Det är ju alltid kul att höra!

Dessutom uppför han sig som ett ljus på tävlingsplatsen. Skönt!

 

Dagens banskiss:

 

Lite belöning förtjänar han allt efter en jobbig dag:

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards