staffedoggblogg

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Sofie Pettersson - 5 oktober 2014 18:39

Imorse hade jag min första sovmorgon på läääänge. Sov ända till 9(!). Så skönt.

Vi åkte till Runö och tog en morgonpromenad vid naturreservatet. Hälsade på kossorna. De är så fina. Det blev en lagom lång sväng för Leia. Idag är hon inte halt. Bra!

 

Dagens kurs i rallymix började inte för än klockan två. Jag hann med hur mycket som helst innan den. Städa,tvätta, lägga ett spår åt Leia, för att nämna några av sakerna..

 

Wilson var lite trött idag. Han får ligga i nu när han fått överta alla hundaktiviteter.

Gick bra på kursen iallafall. Det som händer när han blir för trött är att han blir övertaggad och kan bli dum. Han var så ett tag, men sedan blev det bättre och han var riktigt duktig.

 

Idag körde vi bara banor för "startklass". Det är egentligen snäppet  för svårt för Wille men han kämpade på bra så gott han kunde(och förstod). Vi blev bedömda som på tävling med protokoll och allt. Vi vann tydligen. =)

Det som är roligt med startklassens banor är att hinder är med. Både hopp,tunnel och slalom.

Jag tycker att rallymix passar lite lugnare hundar som Leia bättre. Wille blir så lätt övertaggad och då blir det svårt för honom att lyssna. Koncentrationen brister. Det ÄR jobbigt för hunden att gå en hel bana. Det är viktigt med mycket pauser när man tränar.

 

Imorgon ska vi på återbesök med Leia hos veterinären. Håll tummarna för positiva besked!

 

Bilder från morgonens promenix:

 

Matte varför måste vi ALLTID vara med på bild?!

 

Okej då!

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards