staffedoggblogg

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Sofie Pettersson - 22 oktober 2014 18:24

Två hundar med överskottsenergi är ingen hit. Stackars Leia är som en vildhäst. Wilson kan man iallafall motionera.

Vädret var inte alls roligt idag. Kallt och grått. Ser ut som dödens dag ute..

Det blev en kortis med Leia imorse och en långis med Wille. Nu på eftermiddagen så blev det samma sak.

Jag åkte till skogen med Wilson så han fick springa av sig ordentligt. Det behöver han få göra så gott som varje dag, annars blir det inte roligt. =) Det är inte roligt nu för Leia heller, men gud förbjude om det var Wille som var skadad istället. Det hade varit ett helvete. Leia kan iallafall uppföra sig hyfsat.

 

Vi har kört lite träning inomhus idag. Klickerträning. Håller på och ska lära Leia ett nytt trick. Visas upp sen när vi är klara..

Klickade lite med Wille idag också. Det brukar jag inte göra, men jag ska nog börja med det lite oftare.

Har ju en hel lista på saker som ska läras in på Wille så vi kan starta fortsättningsklass på rallyn. Leia kan ju redan alla de här grejerna:

1. Stå! Nu ska han kunna stå och jag ska gå runt honom. Än så länge kan han inte stå överhuvud taget.

2. Backa!

3. Vi måste överträna "8-ans frestelse". Har inte ens börjat träna en enda gång. Dåligt av mig!

 

Ja, ja det här lär ju ta ett tag... Med tanke på hur det går med apporteringsträningen så ser det ju inte lovande ut!

 

Fortsätter med youtubeklipp...=)
Så här ser en hund med överskottsenergi ut:

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards