staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Träningsdag

Av Sofie Pettersson - 2 november 2014 18:33

Morgonpromenaden blev vid naturreservatet vid Näsudden. Där är fint och lugnt. Inte en kotte mötte vi. Skönt.  

                                                                             

Efter det drog vi  hem till min brorsa på fika en stund.

 

Vid 12 träffades jag och Susanne i Domarudden med Wilson och Axa. Vi hade tänkt att först träna lydnad/rallylydnad någonstans, men så blev det inte. Var ganska mycket folk(något ståhej?) och de var noga med att påpeka att hundar var inte välkomna att träna där. =) Okej, jag förstår att inte alla gillar hundar men man kan väll visa ömsesidig respekt för varandra?   

Då blev det så att vi först sprang en runda, och sedan åkte vi till Öbk. och tränade istället.

 

Gick bra med träningen. Körde både rally, lydnad och lite agility. Wilson blir lätt uttråkad märker jag. Om jag åker på måndagsträningen imorgon så tänker jag bara träna lite sånt som han tycker är roligt. Typ hoppet och lite tricks kanske.     

Bra idag och en riktig genomkörare för Wille. 

 

Med Leia har jag tränat tricks inne. Det tycker hon är kul. Lite öppna/stänga dörrar bla. 

En lugn promenad utan lillebrorsan är trevligt ibland...

                                                  

                       

Veckans hundvård har vi hunnit med idag också!

 

Nu förtjänar man faktiskt lite slapp i soffan tycker jag. Lite mysigt är det allt när det är mörkt ute. Iallafall om man tänder mycket ljus.

 

Platsliggning med Wilson och Axa:

              

 
 
Ingen bild

Elin E

3 november 2014 14:15

fina bilder och ja jag har märkt att lydnadsträning inte gillas på alla ytor på djurgården för hundägare och deras djur. Kan vara störande har jag hört och det är osäkert om hundarna alltid lyder har jag också hört( ej hundägare själv)

Sofie Pettersson

3 november 2014 20:43

Hej! Tack! Man kan ju faktiskt träna med koppel/långlina. =) Hundarna måste ju inte vara lösa. Själv skulle jag bara tycka det var trevligt att se när folk tränar sina djur (eller tränar något annat kul också för den delen) !

 
Ingen bild

Elin

3 november 2014 14:19

Trist att det ska vara så :) ni verkar ju ha pli på era hundar varför blir folk så skeptiska kan man ju undra. folks rädlslor osäkerhet gör inte direkt att folk förstår ert dilemma plats brist

Sofie Pettersson

3 november 2014 20:15

Hej!
Ja,man kunde ju önska ibland att folk kunde vara glada att man överhuvudtaget tränar sina hundar.Det är ju inte alla som gör det. =)
Som sagt:bara att acceptera att alla inte gillar hundar tyvär... Synd att man inte kan samsas bara... =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards