staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Trötter

Av Sofie Pettersson - 7 november 2014 17:23

Skönt att det äntligen är fredag! Tyvär får sovmorgonen vänta på mig tills nästa helg... Imorgon blir det upp tidigt för träning med Bonne, och på söndag är det dax för årets sista tävling.

 

Den här gången är det rallymix (inoff.) för Wilson. Det är första tävlingen inomhus. Får se hur det går.

 

Idag ringde veterinären. Nu är en remiss skickad för artroskopi av Leias knä. Eftersom det inte blivit bättre av att vila så blir det till att gå in och titta hur det ser ut "på plats". Allt syns ju inte på röntgen. Förhoppningsvis behöver vi inte vänta allt för länge på en tid.

 

Ringde försäkringsbolaget igår också. Rehab är ett tillägg på försäkringen som vi inte har på Leia. FAN! Att man inte fattar sånt förän det har hänt något! Det värsta är att tillägget kostar bara 100 extra om året. Det hade ersatt 6000 spänn i rehab. TYPISKT! Hade känts bättre om det hade varit dyrt! Inte en sådan struntsumma.

Lade till det såklart, men det gäller ju inte nu. Alltid lär man sig något nytt. Har ringt idag om Wilsons försäkring och sett till att han har det nu också. Det kan ju hända något i framtiden. Lätt att vara efterklok. =(

 

Ett tips från mig till er: ha bättre koll än jag på vad försäkringarna täcker!

 

För sista gången i år så har jag skrivit en packningslista för tävling:

* gott godis: får bli kyckling den här gången

*pengar

*vatten till hunden

*kamera

*leksak

*licensnummer

*vaccinationsintyg

*fika

 

Hoppas nu att Wille är på sitt snälla humör på söndag.....

                                                  

                               

På promenaden idag gick vi just och snackade om hur duktig Wilson är som lyssnar så bra. Han är lös och kommer springande på minsta vink när man ropar.  Exakt 1 minut efter berömmet rullad han sig på bajs. Raka vägen hem och direkt in i duschen. Usch! Varför?!

Ibland (läs:ganska ofta)undrar men varför man ens har hundar?

 

Några av mina favoritbilder på Leia:

     

 
 
Anna-lena

Anna-lena

8 november 2014 18:02

Hej!

Vilken trevlig blogg du har!
Roligt att läsa om andras hundträning.

Vi har själv två labradorer i familjen som vi tränar mycket med: Lydnad, rallylydnad, spår, apportering och idag har vi tränat sök för första gången.

Det här med försäkringar för hundar kan vara en djungel! Själv har vi upptäckt att det finns något som heter "användbarhet", men kruxet är att den måste tecknas när man tecknar försäkringen första gången. Synd att försäkringsbolaget inte upplyser om detta... Det innebär att vår äldsta hund inte är försäkrad mot detta, och precis som i ditt fall är det en försumbar premie för detta tillägg...

Lycka till på tävlingen!

Anna-Lena

http://www.labradorliv.bloggplatsen.se

Sofie Pettersson

8 november 2014 19:19

Hej Anna-Lena!
Tack så mycket! Visst är det roligt med hundar och allt möjligt som man kan träna med dem? Jag tycker också att det är kul att läsa om andras träning, så nu kan jag kika in hos dig!
Ha det bra! /Sofie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards