staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Sofie Pettersson - 1 september 2014 21:10

Efter jobbet åkte vi ut med hundarna och gick en lång promenad på stubbåkrarna. Härligt väder med strålande sol. Vi hade med oss tennisbollar och kastade lite så de fick springa ordentligt.

Lite bad blev det också.

 

Nu på kvällen var det dags för den första måndagsträningen på öbk. Jag brukar försöka åka till klubben och träna då för det är mycket andra hundar där. Bra störningar. Idag var det visst nostema också.

Jag och Susanne lånade ställningar+skyltar till rallylydnaden. Vi gjorde en bana var. Eftersom det gick så dåligt på träningen här om dagen så tänkte jag ändra lite taktik. Jag ska vara lite mera dämpad med Wilson så han inte blir fullt så uppspelt...

 

Det gick hur bra som helst! Hundarna var grymma! Jag körde banorna varsin gång med båda hundarna sedan fick det räcka eftersom det gick så bra. Nu tänker jag låta det här sjunka in och inte träna någon mer rally innan tävlingen på söndag.

 

Vid klubbstugan var det fullt med hundar så vi stannade där en stund och tränade lite stadga och kontakt. Både jag och Susanne var nöjda med allt idag. Kul!

 

Efter åkte vi till domarudden och sprang 3 km. Egentligen hade inte jag tid, men det är så svårt att få till det med oss båda så jag gjorde det ändå! Då har man sprungit två dagar i rad, det duger väll för ett tag framöver?!

 

Förra veckans "to do-list" har man ju i princip prickat av allt på också. Det enda jag inte gjort är att tänka ut ett nytt trick till Wille. Det struntar jag i, det är väll  bättre att avsluta något jag redan påbörjat..

Jag satsar på "backa slalom". Tränade lite på det idag. Det går faktiskt ganska bra!

 

Wilson en glad och nöjd hund:

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards