staffedoggblogg

Alla inlägg den 25 september 2014

Av Sofie Pettersson - 25 september 2014 19:25

Idag har jag pratat med veterinären angående Leias skada.

Vi har ju verkligen följt instruktionerna för strikta vilan till punkt och pricka. Hon är hur pigg som helst och svår att hålla lugn. Det är ju inte så konstigt när hon är van att typ gå en mil om dagen samt träna flera gånger i veckan...

Jag berättade om hur det gick, att hon är pigg. Hon är inte halt vad vi kan se i varken skritt eller trav. Jag var osäker på om det är ett bra tecken eller om smärtstillande medicinen är så stark så man inte kan avgöra något ändå.

Han sa att det var goda nyheter! Hade hon förvärrat skadan så skulle hon vara halt i vilket fall som helst.

Nu får vi börja gå längre promenader(kopplad förstås). Lydnadsträning går också bra (men skippa hopp och inkallningar såklart). Fotgående/fritt följ går bra. Sitt/ligg/stå också.

Det som hon inte får göra är snabba vändningar, rusningar o.dyl. 

 

En helt ny värld av möjligheter har plötsligt öppnat sig! Hallelulja!

Jag som har haft ångest för att vi tränat lite lydnad och sånt.

Efter att ha pratat med veterinären så firade vi genast med att gå en kilometers-promenad...

Wohooo!

                                                  

                             

Nu ikväll har vi tränat lite tricks. Kul! Jag har anmält mig nu till trickkurs med Agnes Mohlin. Kommer att bli jätteroligt. Den börjar inte förrän i november. Då har man något att se fram emot!

 

På lördag är det dags för tävling igen . Nu blir det till att skriva packlista:

*vaccinationsintyg

*medlemsbevis

*tävlingslicens

*pengar

*kokt kyckling som belöning

*fika

 

Nu har jag stora förhoppningar om att Leia också kan starta vid nästa rallytävling som blir den 18:e oktober i Vallentuna. Vi får se, först är det återbesök hos veterinären den 6:e...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards