staffedoggblogg

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Sofie Pettersson - 7 september 2014 13:19

Nu är vi precis hemkomna från Häverödals bhk. Rallydebuten avklarad. Jag är i chock! Vad hände?! Gick långt mycket bättre än förväntat!

 

Jag startade först med Wilson. Var noga med att värma upp honom så han var med på noterna. Jag var jättenervös. Det kändes bra innan jag gick in på banan. När vi startade började han direkt att nosa så det var inte kul. Men det hämtades upp efter ett par skyltar.  Så efter ett tag gick det bättre. Senare i banan blev han nästan övertaggad och hoppade lite på mig. Det kändes ändå bra. Jag var jättenöjd med honom, men jag trodde inte vi fick över 70 poäng(=kvaliciferande resultat).

 

Leia kändes bra direkt. Något seg kanske, men glad och viftande svans hela tiden. Innan vi fick starta så tog det lång tid för domaren höll på med något. Jag blev nervös av det och trodde att Leia skulle bli ointresserad under tiden. Det blev hon inte utan gjorde en bra prestation.

 

När vi var klara skyndade jag mig för att hinna se Susanne och Axa. Det såg bra ut för dem också.

 

När det var dags för prisutdelning så började de läsa upp alla som inte fick över  70 poäng. Jag var säker på att mitt namn skulle läsas upp så jag väntade och väntade men det kom aldrig!

Wille och jag fick 73 poäng!! En 10:e plats!  Superglad!

Sedan läste de upp övriga i ordning efter resultat. Leia fick 95 poäng!! Jag kan inte fatta att det är sant. Vi kom på 3:e placering av 25 startande!

Susanne och Axa kom på 4:e plats med 94 poäng. Vi var såååå glada! Vilken lyckad dag, och vilken bra debut!

Det tar nog ett tag för mig att smälta det här.... =)

 

     

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards