staffedoggblogg

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Sofie Pettersson - 24 september 2014 20:15

Idag var det inget vidare väder. Fick skrapa rutorna imorse, och sedan har det varit grått och regnigt hela dagen. Hade egentligen ingen lust att träna idag men det blev så iallafall.

Leia är så pigg och rastlös så jag stod inte ut! Jag åkte till klubben ändå och tränade lite. Det var tur, för det gick bra!  Vädret var bättre nu på kvällen också.

 

Jag körde först lite lydnad. Fotgående och inkallningar med Wilson. Med Leia blev det lite fotgående men också fjärrdirigering och såklart apportering. =) Vågar inte kasta iväg apporten långt så hon springer, och vågar inte träna svängar. Måste akta korsbandet!

Hur som helst så gick lydnadsträningen riktigt bra.

Det var en del andra där och tränade också så jag fick störningar. Bra! Min inställning är: blir hunden störd av saker/hundar runt omkring så är det precis det som jag måste träna på!

 

Efter lydnaden körde jag agility med Wille. Han lyssnar faktiskt jättebra. Det märks att han tycker det är superkul. Det finns bara en sak han tycker är tråkigt med agility: slalom!

Hm...måste träna mer på det. Går bra någon gång ibland, men oftast inte.

Jag har fortfarande inte haft tid att åka typ till granngården och köpa lämpliga pinnar att träna med hemma. Får kanske bli nästa helg. Än så länge har jag inget inbokat. Iallafall inte på lördagen...?

 

Tjeeeena!

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards