staffedoggblogg

Alla inlägg den 26 september 2014

Av Sofie Pettersson - 26 september 2014 17:44

Nu sitter man här och är nervös igen! Imorgon bär det av det Roslagens bk. för tävling i rallylydnad nybörjarklass. Det blir bara Wilson som startar eftersom Leia är skadad.

Jag har inte tränat någon rally med honom i veckan alls. Det borde jag ha gjort! Ja, ja det handlar mest om att han måste lyssna på mig, inte att han måste kunna några speciella moment som tur är.

 

Jag hoppas att vi har flyt med skyltarna den här gången. Vore bra om vi för en gångs skull kunde slippa sitt-stå. Det blir -10 poäng på den varje gång eftersom han inte kan "stå".

Sedan hoppas jag att "spring" inte är med... Då brukar han bli för busig.

 

Susanne och rottisen Axa ska också med. Sedan är det flera andra från österåkers bk. som tävlar imorgon också. Det blir kul,men samtidigt är det skönt om man inte känner någon! Ju längre bort från hemmaklubben man kommer, desto mindre nervöst! Jag lär ju debutera agility med Wille nästa år när jag är i Sundsvall... =)

 

Imorgon har jag ställt klockan på 05.00(!) Jag ska vara hemma hos Susanne strax efter 06. Vad man håller på. Jag hade ju inte sovmorgon förra helgen heller. Just när man bokar in sakerna verkar det bra, men sedan när det kommer till kritan så är man ju helt utsliten! =)

Inga tävlingar eller kurser inbokade nästa helg som tur är (iallafall inte än så länge).

 

Wish me luck! Om jag inte bloggar imorgon så vet ni varför!

 

Leia och Wilson på promenaden idag:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards