staffedoggblogg

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Sofie Pettersson - 19 september 2014 17:03

Efter en stressig dag på jobbet var det härligt att komma hem och gå på en promenad med hundarna i solen. Det blev visserligen inte så långt, men ändå!

Äntligen väntar två dagar med sovmorgon. Eller typ iallafall. Gå upp 7 är ju bättre än 5...

 

Idag blir det bara lugnt tror jag. Senare ikväll få det bli en lite längre runda med Wilson.

Imorgon ska han och jag på hundträff i frösunda. Det var länge sedan! Hundträffarna är jättebra! Det är den ultimata socialträningen. Det brukar vara runt 20 hundar med. De flesta har han träffat förut, men några nya brukar det vara.

Man går på promenad och då och då blir det lydandsövningar. Sedan är det fri lek också. Otroligt egentligen hur de anpassar sig direkt till den tillfälliga flocken.

Wilson får bara vara med på fria leken om jag känner att det är lugn stämning. Annars får han vara kopplad.

Det är viktigt att han bara får positiva hundbilder. Därför är jag noga med att inte utmana ödet i onödan. Han är ju inte den bästa på hundspråk Men han har ju gjort jättestora framsteg, och de här hundträffarna är en av orsakerna till det.

Hur som helst så ska det bli jättekul. Hoppas på lika bra väder imorgon!

 

Med Leia blir det fortsatt träning med våran nya apportbock. Hon var jätteduktig igår. Förhoppningsvis har hon förstått nu vad jag vill.

 

Tänk att man kan bli så glad för att hunden håller i en pinne! Leia tränar apportering:

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards