staffedoggblogg

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Sofie Pettersson - 12 september 2014 17:26

Jag har haft så mycket annat att tänka på så jag har nästan glömt bort att det är tävlingsdax igen imorgon!

Eftersom Leia är skadad blir det bara Wilson som startar. Det är ju han som jag är nervös för! Leia är ju den säkra hunden.... =)

Imorgon är det rallylydnad nybörjarklass i Märsta-sigtuna. Det är 44 (!) tävlande i min klass.

Vi är i grupp 3 som börjar vid 11.30 Det blir ju nästan sovmorgon!

Helena och labradoren Lucas är också med imrogon. Det är alltid skönt med någon man känner.

 

Jag hoppas att vi får ett kvalificerande resultat den här gången också. Men viktigast är ändå känslan. Om Wille känns bra så struntar jag i poängen. Han har ju faktiskt redan visat en gång att han kan om han vill. Sedan ska man ju ha lite tur att det är skyltar som passar oss också....

 

Det har varit lite jobbigt idag med en frisk hund och en konvalecent. Leia verkar pigg. Hon försökte redan "busa till det" imorse . Undrar hur det ska gå att hålla henne i strikt vila i 4 veckor...

Smärtlindringen fungerar som den ska.

På eftermiddagen åkte vi till åkrarna med Leia i koppel och Wilson som fick springa. Det gick sådär... Hon verkar  redan ha fattat att när hon har gjort sina behov så är det dax att gå in= dra ut på tiden... =)

Vi ska försöka åka till lite olika platser varje dag så hon inte behöver gå samma kort-runda jämt.

Inte kul för en hund som är van att gå en mil om dagen+träna flera gånger i veckan att ta det lugnt. Jag tänker nog ta med henne till träningarna på klubben ändå så kan hon vara med på platsliggning och sådant. Passivitetsträning får det bli mycket av.

Bra tecken är att hon är pigg iallafall.

 

Älskade djur! En bild från 2010:

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards