staffedoggblogg

Alla inlägg den 15 september 2014

Av Sofie Pettersson - 15 september 2014 20:02

Ikväll var vi en sväng till öbk. för lite måndagsträning. Agility-tema idag. Jag var mest där för att hundarna ska få lite socialträning. Det var en del skälliga hundar med och det stör mycket. Bra träning för Wilson!

Leia fick hänga med för att det är roligare för henne att ha tråkigt på klubben än att ha det tråkigt hemma.

Passade på att träna lydnad med Wille. Tränade fotgående med mycket vänstersvängar, läggande under gång och "hopp". Gick bra.

Körde lite med apporteringen också. Gick bättre idag än igår. Idag hade jag köttbullar som belöning och då var det tydligen värt att anstränga sig. Han tog pinnen i munnen varje gång, så det är ju framsteg.

Då vet jag det: bättre belöningar behövs om man överhuvudtaget ska träna apporteringen med Wille.

Med Leia går det ganska bra, jag kan nog höja kraven ett snäpp snart.

Leia fick också träna lite fotgående framåt, några sitt-ligg-stå samt backa. Sedan vågade jag inte göra något mer med tanke på vilan.

Efter det fick hon vänta i bilen och Wille fick vara med en stund till på agilityn.

 

Tidigare på dagen åkte vi till runö och gick en promenad på åkrarna. Värst vad soligt och trevligt det är ute!

 

När vi kom hem hade jag ett brev i brevlådan. Jag har vunnit (igen) på korsord som jag skickat in. Haha! Det var från tidningen Brukshunden. Jag har skickat in två gånger och vunnit båda! Det verkar inte vara någon annan än jag som skickar in! =)

Vann en burk glukosamin. Perfekt eftersom vi precis börjat ge det till Leia och dessutom är det svindyrt!

 

Dax för måndagsträning med Leia:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards