staffedoggblogg

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Sofie Pettersson - 2 september 2014 18:56

Idag har vi en lugn och skön dag. Började med morgonpromenaden som vanligt, med lite inslag av träning. Lite inkallningar och sånt. Jag brukar ha hundarna kopplade halva promenaden och lösa andra halvan.

Sedan efter jobbet promenerade vi på åkrarna igen. Man får passa på innan de plöjer. Alla var glada och njöt av det fina vädret.

Ikväll blir det lite hundvård, och en promenix senare. Det får räcka för idag.

 

Förhoppningsvis blir det agilityträning imorgon på klubben. Då tänkte jag ta med mig båda hundarna och köra lite. Mest med Wilson, men Leia tycker det också är kul. Jag vill dock inte att hon ska hoppa för mycket. Hennes kropp är inte riktigt gjord för det tycker jag. Hon är ganska tung och jag vill inte att hon ska slita ut sig i onödan. Man måste tänka på fysiken.

 

Om  jag har tur kan någon på klubben kanske hjälpa mig att mäta Wille imorgon. Jag vet inte om han är medium eller large. Han är precis på gränsen. Jag hoppas för guds skull att han är medium. Large känns högt för honom.

Jag har iallafall införskaffat en agility-tävlingsbok. Där måste hundens höjd skrivas in . Man mäter in hunden när man startar sin första officiella tävling. Men jag vill gärna veta innan, för jag har inte en aning vilken klass jag ska anmäla till.  Än så länge har han ju bara startat inoff.

 

Lite bilder från våran promenad idag på eftermiddagen:

       

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards