staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Redan måndag!

Av Sofie Pettersson - 29 september 2014 20:34

Det som var bra i morse var att jag äntligen kunde ta ut båda hundarna samtidigt. Skönt att slippa gå två gånger! Leia var glad när hon också fick hänga med.

 

Wilson var  sliten igår efter helgens bravader. Han får vila upp sig ordentligt imorgon när jag har häst-dag! =)

 

Efter jobbet idag åkte vi till Domarudden och gick en sväng i spåret. Vädret var perfekt. Lagom varmt och skinande sol. Härligt! Det är rätt så mysigt på hösten ändå...

 

Vid sju var det dags för måndagsträning igen. Jag åkte till klubben och tränade en stund. Temat var rallylydnad. Eftersom vi bara sysslat med det hela helgen så tränade vi på helt andra saker.

Som vanligt på måndagar så var det en hel del hundar. Mycket skällande och nästan bråk också.. Inte så trevligt men nog så bra störningar för mig!

Jag höll mig på nederdelen av plan för det var nästan FÖR rörigt. Jag känner min hund: han blir stressad av för mycket liv och då kan han bli otrevlig. Han styrs av stämningen.

Hur som helst så gick det bra med våran träning.

Körde bara lydnad. Fritt följ, och så läggande under gång. Avslutade med att köra hopp för det tycker Wille är kul. Belönade mycket med leksak idag. Inte pip-tennisbollen utan "roadkilldjuret". Han blir inte lika övertaggad av den men tycker ändå den är superkul!

 

Leia fick träna på samma saker, men istället för hoppet så fick hon köra apportering. Jag har börjat kasta iväg den nu. Hon hämtar, och det går ganska bra faktiskt.Får hjälpa henne lite att komma in till fotposition. Hon kan glömma bort att hon håller i apporten.

Ibland börjar hon larva sig. Då är det bara att göra om och göra rätt!

 

Imorgon blir det hundarnas vilodag. Ingen träning alls. Eventuellt tar jag med Leia till stallet igen. Jag får se hur jag gör...

 

Finaste hundarna:

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards